iibise pesast

Tuesday, June 9, 2009

Mina olen hea meelega huvitav lind!


Või noh, siis seekord kollane ploom. Mis mulle, muuseas, ka väga maitseb (nagu üldse kõik luuviljalised).

1. Millisel puu- või juurviljal on lapsepõlve maitse?

Lapsepõlv maitseb nagu väikesesse mannergusse* korjatud metsmaasikad Peebo talu metsast. Sinna juurde käib ema reibas kutse: lähme korjame magustoiduks natuke maasikaid!

2. Milline juurikas, mari või puuvili on maailma ajaloos kõige tähtsam? Ja miks?

Selle kohta on üks päris paks raamat eesti keeligi ilmunud. (Sääl on kirjas kiinapuu, suhkruroog, teepõõsas, puuvillapõõsas, kartul ja kokapõõsas.)Minu isiklikust maailmast on jällegi absoluutselt lahutamatu kohvipuu olemasolu. Et miks? Ma võiks ju rääkida madalast vererõhust (mis on tõsi pealegi) ja millest kõigest veel. Aga tegelikult ma lihtsalt armastan kohvi!

3. Vali kolm blogijat ja ütle, millise puu otsast nemad kukkunud on.
Mu meelest on seda vist enam-vähem kõik sotsiaalsemad blogijad teinud. Aga natuke järele mõeldes tuleb vist ikkagi tõdeda, et

v. on kindlasti mahe ja mõnus ja parajalt küps arbuus;

tegelinski on aus magusa sisu ja rahvuslikult romantilise kuuega karusmari;

ning Anneli kumkvaat (noh vähemalt viimase aja esinemissageduse mõttes blogimaastikul).


Ps. Tutti-Fruttil on käimas fotokate loosimise kampaania. Osaleda saab siin:http://www.spindo.eu/tutti-frutti/. Aga mis veelgi parem: nad lubasid puuviljameemi edasipildujate vahel kastitäie komme loosida!

(Oh, raske on maiaste inimeste elu. Ma tõesti armastan kummikomme kah!)

Minu portree pärit siit.

*Meenutasin hästi kaua, et kuidas seda sangaga väikest nõud kutsuti, sedasama, millega mõnikord Magda-tädi juurest piima toomas käisime (aga tõesti mõnikord, sest piima meil keegi eriti ei joonud. Aga pannkookide ja metsmaasikate puhul oli see siiski vältimatu). Lõpuks tuli õige sõna meelde. Või vähemalt ütles mannerg selle kohta Mamma, kes siis veel Mamma polnudki.

Labels:

5 Comments:

At June 10, 2009 at 8:56 PM , Blogger Emmeliina said...

meil Virumaal öeldi ka mannerg. oli piimamannerg (pealt kitsam, vist alumiiniumist, erinevate suurustega) ja kilumannerg (2 liitrine, ühtlase laiusega, ilmselt müüdi selle kunagi kilusid)
Mannergu peal käis tekkel ja pottidel samuti.

Aga kaevul käidi ämbriga (10 l)ja piim lüpsti lüpsikusse.

vanaema oli mul pärit Võrumaalt, Virumaa vanaemal oli vist ikka potikaas

 
At June 10, 2009 at 11:58 PM , Blogger Segasumma Saara said...

Meil Võru- ja Valgamaa piiril oli ka mannerg igatahes. Tõsi, peal oli tal kaas :).

 
At June 11, 2009 at 1:11 AM , Anonymous Anonymous said...

Ei ma ühti mõista, miks noid meeme tehakse? Annaks siis keski arutust, aga kuskilt ma säherdust tarkust välja ei loe. Avitage!

 
At June 11, 2009 at 10:30 AM , Blogger iibis said...

No ega siis plogijadki pea kogu aeg rasket plogimstööd teha murdma, vahepeal võib ikka puhata ja mängida ka!

(See on siis anonymousile vastuseks.)

 
At June 11, 2009 at 10:29 PM , Blogger tegelinski said...

Karusmarjad on mõnusad :)
Aitäh märkamast.
Ise veel mõtlen... olen puuviljanduses suht ühekülgne :)

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home