iibise pesast

Monday, November 30, 2009

Nohikud ajas

Kas keegi mäletab Sherlock Holmesi lugu Punapeade liiga?

See oli jutt, kuidas üks tähelepanuväärselt punase parukaga mees saab vastava kuulutuse peale head palka pakkuva ning vähest vaeva nõudva töökoha. Tuli vaid neli tundi päevas viibida kontoris ning Britannicat ümber kirjutada.

See jutt meenus mulle, kui tütar Kõrreke tuli minu juurde ja küsis, et kas ma tean, et bahailased on pärit Iraanist.

Küsisin jälle vastu, et kas tema teab, kuidas Iraani vanasti nimetati.

Pärsia, vastas mu üheksane tütar toonil, nagu oleksin ma küsinud, mida ta täna koolis lõunaks sõi.

Kust sa seda tead?

Tead, emme, kui mul on hästi igav ja mitte midagi pole teha, siis ma kirjutan entsüklopeediast mõne artikli ümber.

Ja-jah. Kui mina olin laps, kirjutasin mina ümber artikleid Antiigileksikonist. (Meelisvaldkonnaks Kreeka mütoloogia.)

Aga mis sai Punapeade Liidust?

Nõnda möödus kaheksa nädalat ning ma olin kirjutanud abtidest ja ambudest, armeest ja arhitektuurist ja Atikast ning lootnud püüdlikult, et jõuan peagi B-täheni. Kantseleipaber oli mulle kenakesti maksma läinud ning ma olin peaaegu terve riiuli täiskirjutatud pabereid täis ladunud. Ning siis äkitselt tuli kõigele lõpp.*

Punapeade liit saadet laiali. Ettevõtlik suli oli vahepeal oma käigu punapäise pandimajapidaja ärist City harupanga kontorisse valmis saanud.

* Arthur Conan Doyle, Sherlock Holmesi lood, I. Varrak 2003

Labels: ,

12 Comments:

At December 1, 2009 at 12:56 AM , Blogger Segasumma Saara said...

Kusjuures mina olen kunagi üritanud entsüklopeediat läbi lugeda :P.

Aga ega ma väga kaugele ei jõudnud :P.

 
At December 1, 2009 at 12:57 AM , Blogger Segasumma Saara said...

See-eest tean nüüd igavesest ajast igavesti, misasi on allüür. :D

 
At December 1, 2009 at 6:33 AM , Blogger Cranberry said...

Minugi lemmiklugemise hulka kuulus antiigientsüklopeedia (eriti Vana-Kreeka osa) - ja nüüd vaatan oma 5 aastast, kes taskuentsüklopeediat aegajalt lasteaeda kaasa tassib ja rühmakaaslastele tähtsaid kohti näitab, mis eraldi äramärgitud.
Aeg käib ringiratast ...

 
At December 1, 2009 at 8:10 AM , Anonymous Anonymous said...

Minu suur lemmik oli musta värvi väljaanne nimega "Antiikmütoloogia" (Hamilton?).
Ja ei saa väita, et mul sellest kahju oleks tekkinud, kui kunagi "Kuldvillaku" saates tuli teemaks Vana-Kreeka jumalad :)

 
At December 1, 2009 at 10:19 AM , Blogger Sehkendaja said...

Mina olin ikka tunduvalt madalama kaliibriga. Et kui uus ENEKE ilmus, siis vaatasime pilte ja "lugesime läbi". Pigem nagu sirvisime. Seetõttu ma nii targaks ei saanudki:)

 
At December 1, 2009 at 10:23 AM , Blogger Kader said...

Hamilton jah :)
Raporteerin siis kah kuulumisest entsüklopeedialugejate vennaskonda. Algklassides koostasin "eriväljaandeid" riikide kohta, näiteks kirjutasin-joonistasin Prantsusmaa (no mida ühelt musketärifännilt ikka oodata) kohta käiva sissekande ümber ja köitsin raamatuks kah.

 
At December 1, 2009 at 10:49 AM , Anonymous Anonymous said...

Enekese lugesin jah mönuga läbi, aga ENEt pidi ikka pikalt ootama, enne kui artiklitega edasi pääsesin. Toimetuses ju vanad mehed kah juba...
Tehnikaleksikon, vähem antiigileksikon, AjaO ja keska (sry gymnasistieas) ajal rampsus leiduvad sarjad, sh ka bolshaja sovetskaja päästsid igavusest. Aga siis tuli juurde veel ajakiri JAMA - ja see vist määraski loplikult tuleviku :)

Anonyymne Egoist

 
At December 1, 2009 at 5:25 PM , Blogger iibis said...

This comment has been removed by the author.

 
At December 1, 2009 at 5:28 PM , Blogger iibis said...

Ühest küljest on ju tore, et meid nii palju on. Teisalt kaevab jälle mõnigi osav mees seni City harupanga alla tunneli valmis.

Aga mis asi on JAMA, seda ei tea ma - nõrkusest Antiigileksikoni suhtes hoolimata - ikkagi.

 
At December 2, 2009 at 12:12 PM , Anonymous Anonymous said...

JAMA suhtes saab selguse kui näiteks googeldada söna JAMA.
Elementaarne, Watson...

AE

 
At December 2, 2009 at 1:51 PM , Blogger iibis said...

Et siis midagi sellist?, Holmes?

 
At December 2, 2009 at 2:29 PM , Anonymous Anonymous said...

Jama, Watson, leidsid kahjuks jama JAMA. Rampsus järgnes humanitaarsetele lugemissaalidele siiski arstiteaduslik löik, enne kui päris tehnikateadustesse jöudsid - sinna siis ei jöudnudki kohe... Pisut hiljem kyll :)

AE

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home