iibise pesast

Sunday, March 28, 2010

Hammas aabitsa vastu

Hiljuti hambaarsti juures käies tabas mind ebameeldiv üllatus - vaatame-mis-siin-siis-on tähendas juureravi. Koos hinnaga, mis on peaaegu kolmandik täiskoormusega töötava õpetaja palgast. Mina ei tööta täiskoormusega. Õnneks ei kasvata ma ka oma kolme last ühe õpetajapalgaga.

Hambaarst ise oli tegelikult sümpaatne. Ütles, et nad pakuvad inimestele ka näiteks protsendita tagasimaksegraafikut.

Aga mida teevad näiteks need inimesed, kes töötavadki miinimumpalga eest. Sealt ei maksa vist ka osade kaupa seda mõnda tuhandet krooni - vähemalt, kui peab selle raha eest ka lapsi kasvatama. Sellele küsimusele administraator vastata ei osanudki.

Nemad vist ei käigi meil - või kui, siis hambaid välja tõmbamas, nentis proua pisut kurvalt.

Eakas kolleeg ütles selle teema kohta elutargalt õpeataja leib on peenike, aga pikk.

Kuid siiski mulle tundub, et hambaravi ei peaks olema luksus. Et kõrgharidusega omal erialal töötav inimene ei peaks mõtlema: kas ma saan seda ikka endale lubada. Hambaravi pole ju mingi rinnasuurendusoperatsioon või puhkusereis Floridasse.

Mõni aeg hiljem võtsin ette oma tavapärase topeltkäigu: kui juba raamatukokku vaja raamatud tagasi viia, siis astun läbi ka kõrvaltmaja sekkarist.

Seal sain ka vastuse oma küsimusele.

Kaltsukaproua vestles oma sõbranjega.

See seal T tänaval on selline ülbe olemisega. Aga ma pean ütlema, et minule on ta alati soodustust teinud.

Vestlus käiski hambahindadest. Väljatõmbamishindadest.

Selle hambaravijutu kirjutasin ma tegelikult mõni aeg tagasi valmis. Viimasel nädalal olen aga üldrahvalikult seinalehelt näinud anna-teada üleskutseid, kas inimesed on hambaarstil käimisest loobunud ja kas õpetaja palk on sandikopikad. Tegelikult ei olegi neid komme vaja avada, et teada, mida inimesed arvavad ja kui paljud suudavad endale hambaravi üldseüldse lubada. Pidades muidugi ka silmas seda, et sõna võtavad enamasti rahulolematud. Kooliharidus on meil vähemasti veel tasuta.

Labels:

4 Comments:

At March 28, 2010 at 9:21 PM , Blogger kukupai said...

Mina olen hetkel sunnitud investeerima hambaarsti puhkusefondi, sest pole huvitatud ainult pudrust ja supist toitumisest, pealegi ega ilma hammasteta vist eriti selgelt räägi ka...
Kirves tõesti, aga õnneks ma hetkel saan seda endale lubada, oli aegu, mil ei saanud...

 
At March 29, 2010 at 8:28 PM , Blogger iibis said...

Eks mina ka käin. Ja kulutan. Ja uutele kingadele näiteks ei mõtle.

Samas sattusin ükspäev lastega Auras käies kokku ühe vistiti Venemaa turismigrupiga. Seal välkus mitmel umbes minuvanusel naisel naeratades suust kulda. Päris kummaline tundus.
Aga küllap on suu väärismetalli kandmiseks päris kindel koht...

 
At March 30, 2010 at 8:16 AM , Blogger Sehkendaja said...

Mina ehmatasin millalgi, et üks hambaplommi panek maksis 500 krooni. Ja siis hakkasin mõtlema, et see ehmatab näiteks ära, aga juuksuri juures käiakse märksa tihedamini (v.a. mina ise muidugi) ja kulutatakse ikka korraga 200 või rohkem (kui värvida ka vaja) - ometi on see ainult ilu jaoks. Hambaravi aga pigem tervise jaoks.

Samas, nagu mu õde ütles, kel endal on juba vist paar hammast kunsthambad või mingi krooni peal, et kui tema vanaks saab, hakkab ta kallitel väljamaareisidel käima samal ajal kui mina, va õnnetu, alles kunsthambaid suhu panema hakkan. Vot need on kallid....

 
At March 30, 2010 at 8:53 PM , Blogger iibis said...

Oh, tead, mina, kes ma juukseid ei värvi ning lõikamas käin tradistsiooniliselt kord aastas, kevadel, ei saaks küll neid kulutusi võrrelda.

Hambaarsti juures kulub tuhatkond krooni - ning seal olen ma viimastel kuudel käinud ikka oluliselt rohkem, kui mulle meeldiks... Ja eriti ei meeldi mulle see, et ikka urrima palju kulub raha. Mis oligi selle kirjutamise juures see põhiline - et kas hambaravi on üle mõistuse kulukas või on õpetajapalk (vähemalt komplektis kolme lapsega) hambaraviks liiga väike - aga kuidagi väga paigast ära tundub mulle see proportsioon.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home