iibise pesast

Wednesday, September 10, 2008

I nagu ilves ja kakskordkaks


Ema: Mis te täna koolis tegite? Mida te inimeseõpetuses tegite?
Lõvipoiss: Kuulasime i-tähe juttu ja laulsime i-tähe laulu. Ja siis pidime pildi joonistama, mõne i-tähega asja.
Ema: See oli ehk emakeeletunnis?
Lõvipoiss (raudkindla veendumusega): Ei, see oli inimeseõpetuses.
Ema alistub: Nojah, eks inimeseõpetus algab ise ka i-tähega.

*
Matemaatikas tabas mind déjà vu. Ka eelmisel aastal oli tulnud nüüdseks teise klassi jõudnud Kõrreke minu juurde töövihikuga, osutades nõutu näoga ülesandele.
Ülesanne oli järgmine:

Kuubil on ... tahku.
Kuubil on ... serva.
Kuubil on ... tippu.
Kuubi tahud on ruudud.
Ruudul on ... külge.
Kõik ruudu küljed on ... .
Ruudul on ... nurka.


Tegemist on esimese klassi esimese matemaatikatunniga. Ei mingit jäneste ja porgandite hulka või nende võrdlemist. Järgmiste teemadena tulevad kera, risttahukas, püramiid ja silinder. Kirjutasin eelmisel aastal sellest koguni koolielu foorumisse.

Ning sain unustmatu vastuse, milles öeldi, et tühmal vanemal ongi tühmad lapsed. Ja soovitati näiteks õhtuti unejutu asemel lasta lastel arvutada lihtsamate stereomeeriliste kujundite ruumala.

Ei, kui ma järele mõtlen, siis ma isegi saan aru, mida pidada silmas lihtsama stereomeetrilise kujundi all.

Pean tunnistama, et õhtul läksin siiski lihtsama vastupanu teed ning lugesime Hilja novembris kaks viimast peatükki. Ülesande aitasin Lõvipoisil samuti ära lahendada. Võtsime väikevenna mänguklotsi ja uurisime siis seda kuupi.

Õnneks, nagu ma eelmisest aastast mäletan, läks matemaatika mõistetega lajatava avalöögi järel siiski lihtsamaks.

Labels:

3 Comments:

At September 10, 2008 at 8:40 AM , Blogger Sehkendaja said...

Ma armastan ikka tuttavatelt vahel esimese klassi töövihiku küsimust "Mis on tetraeeder?" küsida. Suured inimesed enamasti ei tea, aga üks teise klassi poiss joonistas ära küll (eliitkooli poiss:)). Samas olla "õige vastus" "ruumiline kujund" ja siis saavat edasi minna. Kui seda kuubi juttu kuulata, siis tekib muidugi hirm, kas ainult "ruumilise kujundi" vastusega edasi saakski...:)

 
At September 11, 2008 at 12:55 AM , Blogger Anneli said...

Kui suudad, ära tee lollustest lihtsalt välja. Sageli tõepoolest asjad ise ei olegi keerulised, kuid ennast emakeeles väljendada need inimesed, kes õpikuid kirjutavad, alati küll ei oska. Ju neil lasti lapsepõlves õhtueeli Une-Mati liikumise kiirendust arvutada unejuttude lugemise asemel ja nüüd ongi neil enese arusaadavaks tegemisega raskusi.
P.S. Olen ise lõpetanud Nõo kooli füüsikaklassi, nii et armastan reaalaineid tõepoolest. Sellele vaatamata olen kohati väga kurb mõnede õpikute sõnastuse üle.

 
At September 13, 2008 at 8:58 AM , Blogger ritsik said...

mina olen jõudnud viiendas klassis arvkiirteni- no see on õnneks lihtne- aga kardan, et varsti pean oma 20 aastat vanad trigonomeetriaraamatud välja otsima.
Õnneks 2-4 klass nad nämmutavad kogu aeg neid korrutamisi- jagamisi, sel ajal minu abi ei vajatud. Halb üllatus oli see, et tänapäeval õpetatakse tavalisi liitmis- või jagamistehteid kuidagi teistmoodi, kümnelisi ja sajalisi loendades. Minu "metoodika" olla vananenud ja ma ei võigi õpetatda teistmoodi, kui õpetaja koolis.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home