iibise pesast

Thursday, March 5, 2009

Vaese aja äriidee. Või ka: kuidas ma jalakäija poriseks pritsisin

Sõitsin tänasel tipptunnil Lõvipoisile trenni järgi. Mis tähendas vasakpööret viadukti alt. Mis omakorda tähendas vääramatut sõitu otse poriauku (vastassuunast tulid samuti autod, nii et pöörata polnud eriti kuhugi, kiirus oli niigi väike -- kuigi jah, oleks ma neid auke teadnud, võinuks veel väiksem olla.)

Vaevu olin jõudnud koolimaja ette, kus poeg veel viimaseid minuteid trenni tegi, kui helises telefon.

Kas teie olete Iibis?
Kas teile kuulub sõiduauto Audi numbriga xyz?
Kas te sooritasite pöörde viadukti alt Vaksali tänavasse?
Te pritsisite üleni poriga kokku ühe noormehe. Ta soovib teiega kohtuda Kauburi kaubamajas. Kui te seda ei soovi, kirjutab ta politseisse avalduse, mida menetleme vastavalt korrale. See tähendab, et mõlemad osapooled kuulatakse üle ning seejärel otsustatakse, mida edasi tehakse.

Sain noormehe telefoninumbri. Vabandasin siiralt ja küsisin, kuidas ma saaksin juhtunut heastada.

Alguses kuulsin dramaatilist lugu mujalt meie linna tulnud noormehest, kes pidi tuttvatega kokku saama. Aga nüüd on ta täiesti poriga koos, peab vist koju tagasi sõitma, häbi tuttavategi ette ilmuda. Ja sõber oli ka temaga kaasas, olevat samuti porine. Kõik minu süül.

Tundsingi ennast tõsiselt süüdi. Et ikka oleks võinud kiirust vist veel väiksemaks võtta ja... Nüüd on noormehel selline suur mure.

Ühesõnaga, algul tundus, et minu pahategu oli täiesti korvamatu. Küsisin, kas saan ehk siiski kuidagi aidata. Kuhugi ära viia, vajadusel maksta hiljem pesumajaarve.

Seepeale selgus, et tehtud kahju on mul võimalik hüvitada kolmesaja krooniga.

Kokku saamine pidi toimuma nüüd juba vana kaubamaja parklas, mõne minuti pärast selgus, et veel parem, kui uue kaubamaja omas.

Lõvipoiss oligi jõudnud trennist pärale.

Kaubamaja parklas mu autot juba oodati.

Kolme lapse emana olen näinud väga poriseid riideid. Olen näinud poriseid riideid. Ja natuke poriseid riideid. Aga nii puhtaid poriseid riideid küll mitte kunagi.

Küsisin selgust. Oh, selle intsidendist möödunud kakskümmend minutit olevat noormees veetnud end puhastades. Püksid olevat praegugi niisked. Heledatel teksadel ei paistnud ei pori- ega veeplekke. (Katsumise teel oleks võinud muidugi täpsemat selgust saada...)

Andsin nõutud raha.

Ega see suur raha muidugi pole, ütles seepeale noorsand.

Minu jaoks küll on, vastasin.

Lasin siiski noormehel enda kuuldes politseisse helistada ning oma pretensioonid minu suhtes tagasi võtta.

*
Selline ilus vastasseis, eks ole. Jalakäija versus autojuht. Umbes nagu Punamütsike ja hunt, märter lõvipuuris või Harry Potter ja ungari sarvsaba. Autojuht on kindlasti see, kes ületab kiirust, ei näita suunda, juhib joobes ning pritsib lisaks muule jalakäija märjaks. Viimast võib veel sõbergi kinnitada.

Mis võimalused oleksid üldse hundil, kui Punamütsike ja vanaema (peatunnistajana) süüdistavad teda apluses, petturluses ning kannibalismis?

*
Nii et äriidee on siis järgmine. Tuleb leida õige koht, eriti hea, kui tegemist on vasakpöördega tihedas liikluses, kus juht sõidab vägagi tõenäoliselt vääramatult suurde lompi. Seista ise natuke eemale ja panna aga järjest autonumbrid kirja. Riskiks on muidugi mõningane märjakssaamine. Aga vilumuse tekkides on lihtne leida õige koht, kus pori ei pritsi rohkem, kui just hädapärast tarvis.

Labels:

6 Comments:

At March 5, 2009 at 9:41 PM , Blogger Elsa said...

Oh kui tobe lugu...
Seal raudteesilla all on ka üldse igasugu auke. Ma olen seal korduvalt jalgrattaga sõites kapitaalselt pritsida saanud - ikka nii, et pea õlgadeni lai kaar lendab üle kinnise teepiirde. No seal lihtsalt on selline roobas, et ega kiirem/teadmatum juht ei saa ka midagi teha...

 
At March 5, 2009 at 9:57 PM , Anonymous Anonymous said...

Kärme poiss, küll ta juba teadis, kuhu helistada. Mina vist oleksin keeldunud raha andmast ja puhastuse arve kinni maksnud vms.
Aga mida külvad, seda lõikad ja küll see talle kunagi tagasi tuleb.

 
At March 5, 2009 at 10:35 PM , Blogger iibis said...

Tjah, esitatud valikus polnud 300 krooni VÕI pesumaja. Viimases oleks ta õnnetunud kulutada kolmandik antud summast, nagu ma kodus ühest vastavast hinnakirjast vaatasin. Valik oli 300 krooni VÕI avaldus politseisse (kusjuures temal siis sõbra näol tunnistaja olemas ning mina sõitsin tol hetkel vaieldamatus üksinduses). Mis minu suhtelielt asjatundmatul hinnangul võinuks lõppeda prognoosimatute raha- ning ajakuludega.

Ka küsitud summa oli parasjagu kaval. 500 puhul olnuks ilmselt suurem tõenäosus, et oleksin öelnud,et kirjutagu siis avaldus politseisse.

 
At March 6, 2009 at 6:28 PM , Anonymous Anonymous said...

Samas said need poisid kerge raha maigu suhu ja teevad seda kellelegi veel. Mina oleks nendega isiklikult politseisse läinud, aga samas ma tegelikult tean, et selline kraaklemine kulutab ennast rohkem kui 300 krooni eest. Kahe otsaga lugu...

 
At March 6, 2009 at 9:28 PM , Anonymous Anonymous said...

On ikka nahaale ilmas, ilmselt poistel nüüd äriplaan valmis ja ristmikul seistakse vahetuste kaupa... Hakka või selliste kartuses numbreid lugematuks mäkerdama.
Minu autokoolis õpetati jalakäija protsimise kohta seda ,et kui juhtub siis tuleks edasi sõita ja mitte vabandama minna. Märjakssaanu sõim ja viha juhi vastu pidada olema hullemad kui südametunnistusepiinad pritsimisest :)

 
At March 7, 2009 at 12:54 PM , Blogger iibis said...

Oh jah,olen sellele loole mõtelnud tagantjärele rohkem kui lugu ise ja selle initsieerijad väärivad.

Tea, kas nad mingit politseisse avalduse kirjutamist ette võtnud oleksidki. Ning keda seal siis usutud oleks. (Ehkki, kuni ma noormeest näinud polnud, poleks ma vist kindlalt väita saanudki, et mingit pori riietel õigupoolest polnudki.) Ning kui tagajärjeks olnuks pesumajaarve hüvitamine, oleks see isegi "uksest ukseni" teenust kasutades tähendanud poolt nõutud summast.

Teisalt oli kell parasjagu 18, liikluses paras hullumaja, minul üks näljane trennist tulnud laps autos, kaks näljast ja haiget kodus, no tõesti hea ajastus.

Teine ja üldises mõttes olulisem punkt on ikkagi teede olukord. Kui tegu on siiski Tartu peatänavaga ristuva teega, võiks olla normaalne, et kui pole tegu mingi ekstreemilmaga, on seal võimalik sõita lubatud maksimumkiirusega, kartamata autot mõnes roopas lõhkuda või inimesi märjaks pritsida või mida iganes. Sõitsin eile mööda Riia tänavat, ja kusagil Pauluse piirkonnas oli üks pikk lomp, kust praktiliselt kõigi autode rataste alt pritsis vett kõnniteele. (Väike vihje siinkohal neile, kes siinkohal äriideed otsivad) Keegi ei hakka ju liiklusvoos sõites kiirust 20 kilomeetrini alla laskma...

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home