iibise pesast

Tuesday, January 5, 2010

Kümme

Ma mäletan üsna täpselt, mida ma tegin hetkel, kui meie ajavööndis tähistati 2000. aasta saabumist. Ma olin oma tollases kodus, vannitoas, ning pesin oma last. (Ei ole kunagi hilja alustada kakablogiga!) Ma olin selleks ajaks olnud ema kümmekond päeva. Otse loomulikult olin ma õnnelik, peaaegu et eufoorias.

Aasta lõpus sai mu tütar kümneseks. Anna Wahlgreni arvates on kümneaastane maailma tipus. Ehk ongi?

Ma ei mäleta suurt midagi enda kümneseks-olemisest.

Mõnda asja siiski. Kümneaastaselt pöörasin ma aastateks otsustavalt selja lasteraamatutele. Mäletan selgelt Mammat kiitvat Graves'i - ning kui tema oli lõpetanud, lugesin ma selle läbi ning seejärel järjest Suured Sõnameistrid.

(Ilmselt kompensatsiooniks olen ma praeguses eas hakanud lugema lasteraamatuid - õnneks viisakaid ettekäändeid hetkel veel jagub.)

Kui ma olin kümnene, jäi Mamma südamelihase põletikku ning oli mitu kuud haiglas. Isaga kahekesiolemisest mäletan peamiselt vaarikamoosiga saiadest ning kakaost koosnevat dieeti. (Mida polnud mõistlik ema kuuldes mainida.)


Sel aastal müüdi maha meie suvekodu Põlvamaal ja sellega sai vist lapsepõlv omamoodi läbi. Sinna punasesse majja jäi minust midagi maha ja ma olen vältinud hiljem sellele mõtlemist. (Nagu ka resoluutselt keeldunud võimalusest minna ja vaadata.)

Kindlasti ei olnud ma Kõrrekese-eas nii kohusetundlik nagu mu tütar. Praktilistes ajades olin ma tõenäoliselt niisama koba. Aga tuba pidi mul vist ikka rohkem korras olema? (Viimast vähemalt seetõttu, et kasvatus oli karmim.) Ning ka nõudmiseni palun koputada!, mis seisab kenasti kirjas Kõrrekese toa uksel jäi veel mõni aasta aega.

Huvitav on mõelda, mida räägib ehk kunagi oma kümnesele lapsele mu tütar.

Labels:

11 Comments:

At January 6, 2010 at 8:03 AM , Blogger Sehkendaja said...

in oma "esimest juubelit" vanaema-vanaisa pool, kuna tundus, et enda kodus jääb ruumi väheseks. Ja lavastasime sealsete naabrilastega ka näidendi, mille ma olin kirjutanud (sisu ei mäleta, aga tegelased olid Linnuriigi kuninganna, Lillehaldjas vms).

Igatahes palju õnne sünnipäevaks! Mõlemale, tagantjärgi!

 
At January 6, 2010 at 8:06 AM , Blogger Sehkendaja said...

"Mina pida-" kadus kommentaari algusest kuhugi ära.

 
At January 6, 2010 at 11:18 AM , Blogger sille said...

Palju õnne tagantjärele!
Kui mu esimene laps sündis, siis mõtlesin ma haglavoodis, et täna 10 aasta pärast peab mu laps oma esimest juubelit. Nüüdseks on ta tasapisi 20aastaseks saanud. :)

10 aastat on ühtpidi jube pikk aeg ja teistpidi jälle läheb ta kuidagi väga kiiresti.

Oma 10 aastast sünnipäeva ma mitte ei mäletagi. :S

 
At January 6, 2010 at 12:53 PM , Blogger kukupai said...

Palju õnne, tagantjärelegi!
Minu esimene tüürib juba vaikselt 30 poole, kohe koolimineva tütre emme...
Aga mina sain kümnendaks sünnipäevaks kaks küülikut...

 
At January 6, 2010 at 7:28 PM , Blogger iibis said...

Tänan heade soovide eest.

 
At January 6, 2010 at 8:10 PM , Blogger Emmeliina said...

meiel peres ainult poisid (no nüüd juba mehed)

teil Kõrreke nii toredasti vanema õe staatuses. Ja juba kümme! Meie esimene lapselaps-tüdruklaps sai kaheksa. Tema pealt näen kuidas aeg lendab, sest vanaemana on aega aega rohkem vaadata.

Õnne!

 
At January 7, 2010 at 1:53 PM , Blogger Sol said...

Anna Wahlgren on päris terane : )
Mulle jällegi tundub kolmekordse kogemuse põhjal, et viiekuune on oma beebimaailma tipus. Parim vanus!
Aga kümneaastane tütar on kindlasti ka väga nauditav seltsiline. Õnnis ja helge aeg enne demoniseeritud teismeiga.

 
At January 7, 2010 at 7:28 PM , Blogger iibis said...

Kohati muidugi tundub, et puberteet tungib juba ukse paugutamise saatel majja... Nii et mine tea, mida see "õige puberteet" siis veel toob.

 
At January 7, 2010 at 7:28 PM , Blogger iibis said...

This comment has been removed by the author.

 
At January 8, 2010 at 4:12 PM , Blogger Sehkendaja said...

Täiesti juhuslikult (ühtesid vanu "vimpleid" esimese päeviku vahele pannes) leidsin mingist märkmikust väljla rebitud lehed (idee poolest siis päeviku eellane, pealkiri "Üldelu 1984 a. õpeaasta algusest". Tundub, et novembrist. Vaagin seal, kes on mu paremad sõbrad ja kes enam ei ole (einoh, sisuliselt ikka puberteet juba kohal, aga Claudiusest ikka väga kaugel. Sellest olen vist praegugi kaugel veel). Tsiteerin:
"Kuid kõige parem sõber on mul klassist I. See on tegelikult väga tore, et enne oli I. mu kõige suurem vihavaenlane, nüüd aga kõige suurem sõber." :)))) Kusjuures ise mäletan, et veidikenegi hakkasime rohkem suhtlema 1987. aasta sügisel seoses tolle Piusa-matkaga. Ja põhimõtteliselt muidu alles 1992. aastast.

 
At January 8, 2010 at 7:58 PM , Blogger iibis said...

Sellised vihkan-sõbrustan suhted on millegipärast plikadele üldse omased. Kõrrekesel näiteks muutus sünnipäevale kutsutavate inimeste nimekiri kardinaalselt kord nädalas. Natuke aega tagasi oli ta oma sõbrannaga nii tülis, et tänaval kokku saades pomiseti läbi hammaste tere, siis paar päeva tagasi helistas seesama neiu ja kutsus uisutama ja Kõrreke läks kutsest kohe elevile.

See Claudiuse-asi tundub mulle endale kah oma tütart vaadates naljakas. Noh, ok, ma olin tegelikult vist kümme-ja-pool selleks ajaks täis (ilmselt oli suvi), nii et npisut aega veel on.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home