iibise pesast

Sunday, January 3, 2010

Kõrrekesega lõunas



Väike reis organiseeriti minu töökoha poolt ning kuna kohti jäi üle, sain ka Kõrrekese kaasa võtta. Tegelikult kipubki mitmelapselistes kooslustes seda lapsega kahekesioleku-aega nappima. Eriti, kui laps on üldiselt kohusetundlik, õpib ise ja huviringidki asuvad jalutuskäigu ja paari bussipeatuse kaugusel.

Nii et ehk oli oma võlu juba selleski, kui saatsime vennased eelmisel õhtul Mamma juurde ning tegelesime ise pakkimisega.



Väljasõit oli varajane ning kohale jõudes võttis meid keset keskaegseid maju vastu proua Läti Eesti Seltsist. Proua oli sätitud soengu ja meigiga ning ülimalt agar. Linnaekskursioon algas viiviamatult peale bussist väljumist.* Linn oli kaunis, vanimad majad ju suisa Alberti aegadest. (Mille ees, nagu pildilt näha, toimub turistidele ette nähtud matrjoškade müük.)

Noh, siis veel jõuluturg, Läti Eesti Selts, Lido ning šoppamistunnid. Ei, iseenesest oli kõik vahva. Jõuluturult ostsime poistele autokujulised piparkoogid, Lidost lisaks lõunasöögile kassikujulisi valgeid šokolaade ja kuulasime jõuluvanade pasunakoori. Uisuplatsi avastasime paraku siis, kui uisutamiseks enam aega ei jagunud.

Pildil üks Läti Eesti Seltsi raamaturiiuleist.



Kui kogu seltskond sõidutati suurde kaubanduskesusesse, otsisime meie Kõrrekesega ülimas üksmeeles üles mõnusaima kohviku, tellisime Lattet ja limonaadi ning võtsime kotist raamatud välja. Kõrreke sellise ja mina jälle sellise. Olime tol hetkel eluga ülimalt rahul.



Päeva tipphetkeks jäi Eesti Seltsi proua poolt organiseeritud kontserdikülastus. Pileti hind oli üks latt ning proua lubas kohad reserveerida. Kohale jõudes selgus, et meie kollektiiv koos kaaslastega moodustas publikumist tubli poole, nii et koori menu oli ilmselt enneolematu. Esimeses osas loeti ette lätikeelset evangeeliumi ja lauldi vastava sisuga laule. Kontsert pidi algselt kestma tunni, kuid tea, kas publikuhuvist või muudest jõududest tingituna tuli ette kandele ka teise tunni jagu laule. Sedakorda siis rahvalikus stiilis. Triibuseelikud ja patsid, laul ja tants.




Koju sõitsime pimedas. Kõrreke õnnestus vähemalt nii palju üles äratada,et ta suutis end ise riidesse panna ning bussist välja tulla. (Ehkki ta oli seetõttu minu peale mõnevõrra pahane).

Reis oli tore - kuigi ma vist ikka võinuks omale selle plaadi ära osta...

*Proua imestus oli suur, kui küsisin tualettruumi kohta - noh, umbes nagu oleksin palunud visiiti linnapea juurde või midagi. Meid Kõrrekesega juhatatigi siis hämmeldunult ja pisut tõrksaltki otse raekotta. Seal teisel korrusel pidada üks tualett leiduma. (Leidus küll.)

Labels: , ,

4 Comments:

At January 4, 2010 at 8:23 AM , Blogger Sehkendaja said...

1. Me käisime ka perega nädalavahetusel veidi lõuna pool - Lõunaka Apollos ja seal kohvikus - mulle see kohvik ikka meeldis. Seekord esimest korda tutvusin sellega. Aga seal taga nurgas istudes, kirjanike pilte vaadates ja kohvi juues pole vaat et aru saadagi, et viibid suures kaubanduskeskuses. Eraldusseinaks raamatupood. Ikkagi minu lemmikkoht Lõunakas nüüdsest (muidu polnudki õieti kuskil olla. Või noh, seal kohvikus vaatega uisuväljale - aga poed on ju ka samahästi näha sealt).

2. Minu traditsiooniks oli mingil ajal osta Prata Vetra plaate, kui Lätis käisin. Aga peale kahte plaati lõppes see traditsioon ka ära. http://www.youtube.com/watch?v=UVttUz-rEXs nt, http://www.youtube.com/watch?v=CM3fBcsGnws

 
At January 4, 2010 at 9:43 AM , Blogger iibis said...

Nojah, kellele ema, kellele tütar, nagu öeldakse...


Mulle meeldib praegu Tartus enim siiski Rahva Raamat ja sealne kohvik. Mitte et ma seal nüüd igapäiselt kohvitaksin või midagi. Aga Lõunakeskuse Apollos on raamatud kuidagi ebaloogiliselt paigutatud. Ja kuigi mulle põhimõtteliselt meeldib Janis Joplin - isegi väga! - olen ma kõik need 5-6 korda, mis ma sääl käinud olen, kuulnud ainult Janis Joplinit raamatuvalimise taustaks. Aga ehk on kõik lihtsalt harjumises kinni? Paari aasta pärast tunned juba sisemist tõrget, kui tuleb raamatuid valida ilma "Me and Bobby McGee'ta"?

 
At January 5, 2010 at 8:12 PM , Blogger Hundi ulg said...

Ühe meemi reeglite kohaselt olin sunnitud Sind mainima oma blogis.

 
At January 5, 2010 at 8:23 PM , Blogger iibis said...

Ma just lugesin ja olen moos valmis. (Viidates siinkohal Sinu poolt viidatud loole.)

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home