iibise pesast

Wednesday, July 23, 2008

Pumpernickel 1 5/6 -- sõnas, teos ja pildis



10 fakti pojaputukast, kes möödunud nädalal sai 1 5/6 aastat vanaks.

*Pumpernickel räägib. Oskab nimetada valikut loomi ja linde (kass, auh-auh, ka-ka, notsu, konn, eesel, kits ), nelja jooki (kakao, tee, kohv ja juua = vesi). Kasutab verbe kallama, kukkuma, tahtma, olema ja andma. Valdavalt esimeses isikus, v.a viimast -- eranditult imperatiivis. Oskab nimetada pereliikmeid. Kõige pikem jutt oli kassist, kes oli püüdnud linnu. (Kass ai-ai ka-ka! ) Uusi sõnu tuleb iga päev. Mõned sõnad ununevad vahepeal.

*Armastab mängida autode ja nukunõudega. Kõik ratastega esemed kuuluvad üldmõiste prr-prr alla. Autod, jalgrattad, nukuvanker. Viimasega rallitab ta entusiastlikult ringi, kusjuures pole oluline, et mõni nukk või loom sees oleks. Kuni kodus olid kassipojad, üritas neid nukuvankris sõidutada -- kahjuks põgenesid need väikesed nadikaelad alati enne, kui Pumpernickel koha vankri taga sisse jõudis võtta.

*Olen mina näinud oma elus lapsi, aga nii vähe ja halvasti magavat näen esimest korda. Lõunaunest oleme loobunud. Nüüd jääb ta õhtul natuke paremini magama, aga võib üles ärgata nt selle peale, kui ma enne magamaminekut samas toas juukseid harjan. Mõnikord ärkab üles lihtsalt niisama, kui mina veel allkorrusel olen, ronib voodist välja ja tuleb minu juurde. Isegi kui mul õnnestub magama minna nii, et pesamuna edasi magada nohistab, kolib ta millalgi keset ööd minu juurde ja on nõus edasi magama ainult minu juustest kinni hoides.

*Pumpernickel on väga tegus. Kui kuhugi on võimalik otsa või üles ronida, siis Pumpernickel seda ka teeb. Eile käisin poekeses, milles oli maast laeni redel. Kuni ma olin korraks müüja poole pöördunud, oli pärdikupoiss juba poolel teel lae alla.

*Pumpernickel keeldub istumast poekärudes selleks ette nähtud kohas. On nõus sõitma autokäruga (mõnikord) või olema mul süles.

*Pumpernickel on sündinud Neitsi tähemärgi kuulsa kordaarmastava mõju all. Seni avaldub see selles, et ta juhib alati mu tähelepanu enda poolt tekitatud segadusele -- olgu selleks mõnest raamatust välja tõmmatud leht või põrandale tühjakskallatud pastapakk.

*Pumpernickli sünnikaardil oli kirjas kalduvus gurmaanlusele. Seni on tähendanud see seda, et ta on keeldunud kõigist Salvesti suppidest või Selveri tädide keedetud pajaroogadest. Nii ma muudkui keedan ja küpsetan. Lemmikuteks on pastatoidud ja juust.

*Pumpernicklile meeldib vaadata Pipi filme. Mõnikord ka Tjorveni omi. Muud filmid või lastesaated teda mõnest minutist kauemaks ei köida.

*Pumpernickel on kõige sihikindlam inimene, keda ma olen tundnud.

*Pumpernickel on väga armas põngerjas.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home