iibise pesast

Tuesday, April 14, 2009

Pereema mureveeb. Stiilinäide

Tegelikult sai Kõrrekese tossulugu alguse umbes kaks nädalat tagasi. Kui enne magamaminekut koolikotti pakkiv piiga tuli ja teatas talle omase dramaatilisusega kogu oma olekus, et tema enam neid pigistavaid tosse kehalises jalga panna ei saa. Loomulikult kuulsin sellest esmakordselt selsamal hetkel. Hommikuks jõudis minuni ka (vähemalt ajutine) lahendus: otsisime välja sügisel ostetud tänavatossud - ja nendega kõlbas õnneks kehalisse minna küll. Kogu lugu oli mugavalt ununenud, kuni märkasin eile, et mu laps käib ikka veel saabastega.

Täna läksime siis uusi tosse ostma. Selgub, et üheksa-aastane neiu jalaga nr 36 on õnnetu juhus. Lastenumbrid lõppevad 35 ning täiskasvanute omad algavad 37 juures. Käisime läbi neli poodi kaubamajas. NB! Seda koos kahejapoolese Pumpernickliga. Vähemalt inimesed juhtusid täna olema sõbralikud. Liftitäis inimesi ainult naeris, kui Pumpernickel oli välgukiirusel jõudnud vajutada kõigile korrusnuppudele.

Poodides kadus Pumpernickel ära kolm ning Kõrreke ühe korra. Pumpernickli kaks korda ei loe, sest leidsin ta üsna koheselt jalatsiriiulite vahelt ka üles. Üks kord oli ta jooksnud üsna aimatavalt kaubamaja mänguasjaosakonda ning kuhu kadus Kõrreke, seda ma ei tea - igal juhul oli ta varsti jälle olemas. Peamiselt tüütasin mina müüjaid õigeid numbreid nõutades (mida vastuvõetava raha eest kusagil ei olnud, v.a üks eksemplar tosse ühes poes neljast, nood nägid aga paraku välja sellised, et varsti tuleb mul samasse poodi õigust nõutama katkise ketsipaariga). Kõrreke ohkas. Ühes poes leidis muidu-parajad-aga-kand-tuleb-välja-variandi. Pumpernickel proovis jalga piraadi- ja ämblikmehepiltidega jalavarje. Millega ta, arvestades, et valitud paarid olid nii viie-kuuenumbrilise varuga, ka hakkama sai. Spordipoes uuris ta innukalt palle (tahab ju temagi suu'eks saades pallit'enni minna nagu vendki.) Vaatas väiksemaid ja suuremaid palle ning resümeeris: väikesed pallid peavad veel kasvama. Tosse me ei leidnud. Üldiselt meenutab kaubanduskesuses käimine koos Pumpernickliga iga hetk põgenemisplaane hauduva vangi konvoeerimist.*

Zeppelinist läks õnneks. Koguni mitu paari sobilikke jalavarje oli. Kohe esimeses poes. Mille hulgast siis valisime välja mustad ning krõpsudega. Pumpernickel imetles trollidega kummikuid. Proovis veelkord jalga piraadipildiga tosse. Lõpuks oli väsinud ning nõutas sülle.

Võtsime peale ka trennist tulnud Lõvipoisi ja sõitsime koju. Mõtlesin lohutuseks: no kui ma autoga ei sõidaks, oleks vist üritusele enam-vähem pool päeva kulunud.

Kodus sõime õhtust. Naabriplikad kutsusid suuremaid lapsi õue mängima. Lõvipoiss ka läks. Poole tunni pärast anti uksekella. Naabrimees tahtvat minuga rääkida.

Minu poeg olevat sõtkunud pehmel murukamaral naabrimehe hoovis. Jõudsime peale mõningast ühist arutelu ka lahenduseni: kui naaber ostab uut muruseemet, läheb poiss appi seda jalajälgedesse külvama. Kutsusin oma järeltulija tuppa. Siis sain ka kuulda, et naabri aias trifaad mängisid ka needsamad pliksid, kes vahelejäänuna olid süü poisi kaela ajanud. Ei noh, rüütellikkus on muidugi tore, aga...

Millegipärast meenus mulle koht Bullerby lastes, kus Anna ütleb Liisale, et proua Larsson võtku oma pahad lapsed ja mingu koju.

Jah, proua Iibis, võtke oma lapsed ja minge koju!

--
* Et mitte ehtida end võõraste sulgedaga, pean ütlema, et tabav võrdlus kuulub ühele mu sõbrale.

Labels:

16 Comments:

At April 15, 2009 at 8:18 AM , Blogger Kaur said...

mure, mis mure? see kõik ju puhas rõõm :)

 
At April 15, 2009 at 9:01 AM , Blogger iibis said...

Muidugimõista. Eriti eemalt vaadates.

 
At April 15, 2009 at 9:31 AM , Blogger ritsik said...

Ega sul ometi kogu selle sebimisrohke päeva lõpuks paha tuju ei olnud? :)
Nii tore, et on, keda uute tossudega rõõmustada ja on ka raha, mille eest tossud osta.

 
At April 15, 2009 at 9:41 AM , Blogger iibis said...

Paha tuju ei olnud. Aga pojanatti kella poole üheksa ajal magama pannes jäin ise magama küll. (Et siis tunni pärast üles ärgata ja suuremad magama saata.)

Seda, et mul on, mille eest tänulik olla, tean ma küll. Ja olengi.

Tean küll, et on teistsuguseid maailmu ka. See n.ö. "pereema mure" teema on ju läbinisti väikeste sebijate väikestest muredest. Juba olemuslikult.

 
At April 15, 2009 at 10:18 AM , Blogger Kader said...

Ei saa ütlemata jätta: ma tean, mida Sa tunned :D
Veidi teemast välja küll, aga taban end aeg-ajalt mõttelt, et kui nt tolmu imemise või mõne muu "väikese" töö tulemus kestaks aasta-paar, oleks see raudselt "suur" töö ja klassikalise tööjaotusega peredes meeste teha...

 
At April 15, 2009 at 11:54 AM , Blogger iibis said...

Kussjuures mõtlesin vahepeal veel Ritsiku kommentaari peale, mis kuidagi hästi hinge läks. Seda enam, et olen viimastel päevadel sattunud lugema tõelisi pereemade mureblooge. Kus mured on samutitõelised. On lapsi, kes pole sündinud tervena, on isasid, kes ei hooli ega toeta... Minu mured ongi selliste murede kõrval nohu, tõepoolest. Üks närvilisevõitu ja pikaleveninud tossuost, isegi naabrimehe murul tallav pojasinder (naabrimehe lahendus murele oli ju kah mõistlik)... ja mõned mured veel... kõik on ületatavad.

Kaderi (käändub ju nagu vader-vaderi ja mitte ader-adra?) variandile pole ma aga, pean tunnistama, mõelnud isegi kõige optimistlikumates unistustes. Aga omad lapsed, need suuremad, kannavad küll võrdselt ja soost olenemata oma toa koristamise, lauakatmise ja nõudepesumasina tühjendamise kohustust.

Noh, ehk piisab natukesest ajalisestki distantsist, et aru saada et kõik see igapäevaelu ongi puhas rõõm. Tegelikult.

 
At April 15, 2009 at 12:19 PM , Blogger Emmeliina said...

mõtlen vahel, et need emad, kes oma pisilapsi nagu kohvreid hommikuti kodust minema tassivad (mitte minu väljend, aga kelle, ei meenu)
need jäävad kogu sellest kupatusest ilma.

nii heas kui halvas.
Kurb.

 
At April 15, 2009 at 9:16 PM , Blogger iibis said...

Nende kohvrikeste minematassimine ei ole alati vaba valik.

Kurb küll, muidugi.

Aga kui meil kodus poleks kahte päris väikest koolilast lisaks, oleks ka meie peasamuna tõenäoliselt juba möödunud sügisest lasteaiapoiss.

 
At April 16, 2009 at 10:21 AM , Blogger luize said...

tossusid võiks praegu ka walkingust leida või seal juba ale lõppend? mul üle-eelmine nädal küll oli hea saak, laps käis veel hiljemgi rehitsemas.

ja lapsed ongi puhas rõõm, mille mõnedest aspektidest muidugi tunnevad rohkem rõõmu need, kellel endal lapsed on/olid. aga samas, liftinuppude vajutamise peale mina vist ei naerataks. ma ei kurjustaks ka muidugi, liiatigi ma tean küll, kui kiiresti lapsukesed hea tahtmise juures liigutada võivad. ja elus pole peamine muudkui põrnitseda iga asja peale.

 
At April 16, 2009 at 12:05 PM , Blogger iibis said...

Ilmselt oleks võinud siis täpsustada: mina ei naernud koos liftitäie inimestega nupulevajutamise üle. Pahandasin ja selgitasin. Ei, mingit indigokasvatust ma siiski ei viljele, isegi kui mu pojanadikael ise end indigoks peaks pidama...

Tossud me õnneks siiski leidsime, tänan muidugi soovituse eest. Aga paariaastane kevadine tossuost Walkingust päädis meie rüblikutele uute tossude ostmisega umbes kuu aja pärast.

 
At April 16, 2009 at 12:43 PM , Anonymous Paula said...

Hea Iibis
mul on kodus meetrine virn umbes sinu laste kasvu/suurust laste väikseks jäänud riideid. Otsustatud blogi järgi :) (pikad ja peenikesed lapsed) Mis kasvu nad sul on? Äkki leiaks riided uued sõbrad endale?
loodan, et ei solva sellise pakkumisega. Mõeldud on hästi.

Paula
(paulalaura@hot.ee)

 
At April 16, 2009 at 9:00 PM , Blogger iibis said...

Ma vist suutsin paari lõiku mahutada dramaatikat rohkem kui mõni Ladina-Ameerika seebistsenarist või Õhtulehe ajakirjanik? (Kontonumbri oleksin võinud kah juurde lisada.)

Olen saanud ühendust selle väikese kunstniku, Lõvipoisi nimekaimu (vt üle-eelmine postitus), kasvatajaga lastekodust. Aimu olen saanud piisavalt, et näha oma probleemide õiget proportsiooni.

 
At April 17, 2009 at 9:31 PM , Blogger ritsik said...

Ma loodan, et minu kommentaar sulle halvas mõttes hinge ei läinud?
Tegelikult väsitavad ja kulutavad nii suured kui väikesed mured, murekesed, pahandused ja sekeldused. Vahel on lihtsalt hea asju kaugemalt vaadata.

 
At April 18, 2009 at 5:40 PM , Blogger iibis said...

Ei, Ritsik. Tegelikult on hea, kui keegi õlalepatsutamise kõrval ka mõista annab, kui mugav ja libe on enesehaletsuse tee.

Aga samas on blogipidamine hea väljund ka nende murekeste jaoks. (Ei tohi lihtsalt nende peale mugavalt unelema jääda.)

 
At April 19, 2009 at 1:57 PM , Blogger triinu said...

muuseas, olen aastaid olnud maru tige, et riide- ja jalatsikauplustes on laste asjad kõige taga... ma olen ramminud lapsevankriga kuhugi taha kaugele selleks, et tõdeda - ei ole vajalikku ketsi. eile õnnestus mul 3 lapsega läbida seppälä, krabada poiste bokserid ja tagasi kapata - 30 minutit...

 
At August 3, 2009 at 7:26 PM , Anonymous Anonymous said...

Iibis, oled tubli Ema. Ära võta südamesse nende ütlusi, nad ei tea ju mida Sina tunned. Mina olen ka kasvatanud kolme last, kusjuures üks poistest oli teisest 36 aastat vanem ja teda kasvatan ma praeguseni. Hiline kommentaar, sest kaotasin Su vahepeal ära. Selle eest taasleidmine rõõmustab. Üks nüüd juba maa-vanaemaks saanu.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home