iibise pesast

Thursday, May 21, 2009

Et... missuguse kivi all see kriis ennast peidab?

Kõik juhtumid tänasest hommikust.

I
Et suuremal lapsel algas tänane koolihommik liuväljal, võtsin pisema ühes, mõttega ta samaks ajaks siis keskuses asuvasse Mängudžunglisse viia. Viimane pidi avatama kell 10. Kui kell oli 10.05, saabus ka blond preili ühes oma austajaga ja keeras ukse lahti. Maksin raha ära ja läksin kümnekonnaks minutiks ise välja. Tagasi tulles istusid neiu ning noormees kui tuvikesed leti taga, mõlemal arvutid lahti. Pumpernicklit ei paistnud kusagilt.

Ma tõin siia mõni hetk tagasi ühe poisslapse. Ei tea, kus ta olla võiks?

Ää, ma ei tea, vaadake sinna nurga taha.

Nurga taga last polnud. Küll aga kostus WC-st seletamist. Seal oli minu pojake ja veel üks samas vanuseklassis piiga. Panin siis viimasel püksinööbi kinni ja suunasin käsi pesema, siis aitasin enda jõngermannil vajalikud toimingud teha. Peale seda jooksid mõlemad lapsed veeautomaadi juurde. Juhendasin enda lapsukest, seepeale soovis ka neiu joogitopsikut... mille preili barjääri tagant enesestmõistetavalt mulle ulatas.

II

Järgmine käik oli ette nähtud rõivaste parandusse, kust pidin püksid lühendatud kujul kätte saama. Selgus, et nädal tagasi toodud püksid võin kätte saada poole tunni pärast. Töökas tütarlaps parasjagu tegeleski minu pükstega.

III
No olgu, nagunii pidime käima ka toidupoes. Läksime lähimasse, mis asub eemal meie tavamarssruudilt ning kuhu harva sattun. Pumpernickel küsis auto järele. Autokärusid ei paistud, läksin ühe turvamundris meesterahva juurde.

Mina nendega ei tegele. Küsige temalt. (Viibe eemalseisva härrasmehe suunas.)

Jajah, tõesti, sain aru, tegu pole tavalise turvaga, vaid ilmselt ülemusega. Tema ometigi ei pea tegelema nii triviaalse küsimusega, nagu seda on titekate autokärud.

*

Ja ma ei saa aru. Et kuidas siis praguse tööpuuduse juures need inimesed saavad endale sellist suhtumist lubada. Kas on tegu kriisiga, kui inimesed lubavad endae mugavalt, vaevumata vabandamagi, hilinemist, lohakust ja ülbitsemist.

Olen nõus Thelaga, kes ütleb: natuke kriisi palun. Ma tõesti soovin, et tasuline lastenurk, mis peab avatud olema kell 10, oleks sel ajal ka avatud. Ja et töötaja, kelle kohuseks on lastel silma peal hoida, seda ka teeks. Ma tõesti tahan oma püksid saada kätte lubatud päeval. Ma tahan, et kauplus töötaks süsteemina, kus ükskõik missugune palgaline võtaks juhatada klienti präänikuleti või autokäruni (ning vajadusel teeks selle endale selgeks). Sest praegu oskan ma edaspidi vaadata, ega Mängudžunglis pole tööl prillidega blondi neiut, otsida endale mõne teise rõivaparandustöökoja ning oma ostud teen mõnest sõbralikumast poest.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home